در مجموعه مارین ما محصول آماده یا کالای سری کاری شده در تعداد، نمیفروشیم. درحقیقت کار ما مشاوره و اجرای زیورالات مختص خود مشتریه، چیزی که نمیتونه بیرون آمادش رو تهیه کنه. شما برای خرید، چیزی رو از قبل نمی بینید، بلکه با دیدن رزومه ما، انتقال درست و صحیح چیزی که مد نظرتونه به همکاران ما، بودجه و شرایط جثه تون، در پایان میتونید چیزی رو که تو ذهنتون بود به صورت زیورآلات داشته باشید.
در درجه اول باید دو مفهوم جدا در ذهنمون تعریف کنیم:
1.وقتی کاری به طور اختصاصی برای یک نفر ساخته میشه. برای مثال: طراحی و اجرای اسم مهرانگیز به همراه سنگ و علامت ماه تولدش و یا المانی از نقوش شاهنامه (که فقط توی ذهن مشتری محترمه و برای خودشون ارزشمند و متفاوته)
2.وقتی کاری به طور عمومی و همه پسند، برای جمعی از افراد ساخته میشه. برای مثال: پلاک ماه تولد بهمن (که همه بهمن ماهی ها میتونن اون رو تهیه کنن)
این دو نه تنها در حس و احساس و نیاز، بلکه در زمان طراحی، ساخت و پرداخت جزییات، و حتی سود نهایی تفاوت داره.
کار شماره یک، یک بار و برای یک نفر ساخته میشه، هزینه و وقت زیادی معطوف به ساختشه و اگر تکرار بشه ، هم از ارزش کار اصلی و اولیه کم میکنه، و هم ممکنه اصلا برای نفر بعدی، نقوش جذابیتی نداشته باشه یا اصلا سنگ و نشان ماه تولدش متفاوت باشه یا اصلا نخواد هم وزن همون کار هزینه کنه! …. نهایتا دستمزد و حق الزحمه کار هم برای یک نفر انجام شده و از همون فرد دریافت میشه
کار شماره دو، معمولا یک بار قالب گیری میشه و از روش به تعداد زیادی تیراژ کاری میشه، تا برای همه اون افراد مورد نظر، قابل تهیه باشه، و درنتیجه قیمت پایینتری داره، چرا سود دریافتی از فرد به ازای بخشی از کل پروژه دریافت میشه. مثلا اجرت کل پروژه 200 میلیون هست و به تعداد 1000 تا تیراژ شده درنتیجه از هر فرد 200 هزار تومن دریافت میشه(مثال)
تمامی کارهای مجموعه ما توسط تیم طراحی و اجرایی خودمون طراحی و اجرا میشن، و هر هفته تمامی سفارش های مشتریان عزیزمون، بسته بندی و آماده تحویل شده و در اسرع وقت به سیستم پستی کشور – اداره پست یا تیپاکس – تحویل و در عرض 24 تا 48 ساعت به دست مشتری میرسن
پاسخ این سوال کاملا بستگی به نوع و حجم سفارشتون و میزان ریزه کاریش داره. ما همیشه سعی کردیم سفارشات رو طی هفت تا ده روز طراحی و اجرا کنیم. تا زیر دو هفته کار به دست مشتری برسه. اما گاهی بعضی سفارش ها خصوصا دکمه سردست یا شمایل های درشت، زمان بیشتری نیاز دارن. و ما سرعت رو فدای دقت و کیفیت نمیکنیم.
چیزی حدود 10 تا 14 روز در نظر بگیرید 🙂
بذارید براتون مثال بزنم. وقتی میخواید خونه بخرید، میگید “قیمت خونه چند؟ ” خب خیلی مهمه که قبلش بدونید “خونه چند متری؟” “کجا؟” “با چه مصالحی؟” و…..
حالا ساده میشه اگه توضیح بدم کار ما فروش یک کار یکسان در تعداد نیست، هر کاری پشتش یه داستان و یه برنامه ست، ما سنگ های متفاوتی رو توی کارمون استفاده میکنیم. سنگ میتونه از یه قیمت اندک تا میلیون تومنی باشه و در عین حال توی ظاهر یا عکس شما متوجهش نشید. قطر یا ضخامت کار با کار دیگه متفاوته، جثه مشتری تعیین کننده سایزیه که ما طرح رو توش اتود میزنیم. همه اینا مجموعه اِلِمان های تعیین کننده قیمته. ما سعی کردیم یه قیمت حدودی زیر هر کار برای سه جنس برنج و نقره و طلا درج کنیم. تا شما دستتون بیاد مشابه هر کار رو میتونید با چه قیمتی تهیه کنید. اما بازم براش محدودی نیست 🙂
“سفارشی سازی” با “خرید کالا” متفاوته. وقتی کالایی رو میبینیم و تهیه اش میکنیم، در بک گراند اون کالا به وضوح میبینیم که “ کالا وجود داره و ساخته شده تا ما خریداریش بکنیم” معمولا در تعداد بالا تولید میشن تا همه رو در بر بگیره.
مارین اما سفارشی سازی میکنه. ینی برای هر فرد روزها و هفته ها زمان میذاره تا کاری که توی ذهنشه بسازه و تحویل بده. “یک کار ساخته میشه تا یه نفر خریداریش بکنه”
سالهاست در دنیا، شاهد پیشرفت فروشگاه های اینترنتی هستیم، و همچنین در چند سال اخیر در ایران، روند چشمگیری داشته. با بهبود اوضاع خرید و فروش،کلاه برداری های اینترنتی نیز افزایش یافته. نکته حائز اهمیت اینه که برای خرید از یک فروشگاه مجازی، باید توجه کنید، سندیت و مورد تایید بودن اون فروشگاهه.
تمام فروشگاه های آنلاین معتبر در ایران، <نماد فروش اینترنتی> دارند. و این اولین چیزیه که باید بهش توجه کنید. این نماد نشان دهنده اینه که اون مجموعه از یک سری فیلتر های بخصوص گذشته و رسمیت داره. این نماد در فضای مجازی حکم جواز کسب برای یک فروشگاه رو داره.
دوم < نماد ساماندهی> که
طراح گرافیک از این متن به عنوان عنصری از ترکیب بندی برای پر کردن صفحه و ارایه اولیه شکل ظاهری و کلی طرح سفارش گرفته شده استفاده می نماید، تا از نظر گرافیکی نشانگر چگونگی نوع و اندازه فونت و ظاهر متن باشد. معمولا طراحان گرافیک برای صفحهآرایی، نخست از متنهای آزمایشی و بیمعنی استفاده میکنند.
صرفا به مشتری یا صاحب کار خود نشان دهند که صفحه طراحی یا صفحه بندی شده بعد از اینکه متن در آن قرار گیرد چگونه به نظر میرسد و قلمها و اندازهبندیها چگونه در نظر گرفته شدهاست.
از آنجایی که طراحان عموما نویسنده متن نیستند و وظیفه رعایت حق تکثیر متون را ندارند و در همان حال کار آنها به نوعی وابسته به متن میباشد آنها با استفاده از محتویات ساختگی، صفحه گرافیکی خود را صفحهآرایی میکنند تا مرحله طراحی و صفحهبندی را به پایان برند.
طراح گرافیک از این متن به عنوان عنصری از ترکیب بندی برای پر کردن صفحه و ارایه اولیه شکل ظاهری و کلی طرح سفارش گرفته شده استفاده می نماید.
معمولا طراحان گرافیک برای صفحهآرایی، نخست از متنهای آزمایشی و بیمعنی استفاده میکنند تا صرفا به مشتری یا صاحب کار خود نشان دهند که صفحه طراحی یا صفحه بندی شده بعد از اینکه متن در آن قرار گیرد چگونه به نظر میرسد و قلمها و اندازهبندیها چگونه در نظر گرفته شدهاست. از آنجایی که طراحان عموما نویسنده متن نیستند و وظیفه رعایت حق تکثیر متون را ندارند و در همان حال کار آنها به نوعی وابسته به متن میباشد آنها با استفاده از محتویات ساختگی، صفحه گرافیکی خود را صفحهآرایی میکنند تا مرحله طراحی و صفحهبندی را به پایان برند.